Yeni Dizi Önerisi: Patrick Melrose

 
Yeni bir yazıdan merhabalar. Bugün sizlere yeni bir dizi önerim var. Sherlock Holmes 2020 yılına ertelenmişken, Benedict Cumberbatch sanırım araya başka diziler eklemeye karar verdi ve karşımıza ''Patrick Melrose'' dizisi ile geldi. Galiba bir dizi çok ünlü olunca bazı oyuncular hep aynı dizi ile anılmaktan hoşlanmıyor ve hemen başka yapımlara ve karakterlere bürünmeye başlıyorlar. Çünkü Sherlock Holmes'da doktor Watson rolünde izlediğimiz Martin Freeman, Sherlock'da oynamanın artık onu çok cezbetmediğini söylemiş. Durum böyle olunca birden bire ikisini de farklı yapımlarda görmeye başladık. Ancak ben bu durumu normal görüyorum çünkü daha değişik karakterlerde oynamaları kadar doğal bir şey yok. Oyunculuk zaten bunu gerektirir. Bu yüzden Sherlock Holmes'u beklemeye devam :) 
 
Patrick Melrose ise gene 5 bölümden oluşan bir dizi. Mini dizi diyebiliriz sanırım. Kitap sayısı 5 olduğu için böyle oluyor doğal olarak. Benedict'in kısa dizilerde oynamak istediğine iyice ikna olmuş durumdayım artık :) Ama her bölümü bir film tadında geçen dizilerde oynamak akıllıca bence.
 
Oyuncu kadrosunda ise Hugo Weaving'i görmek beni şaşırttı. Matrix ve Yüzüklerin Efendisi gibi kült filmlerde oynadıktan sonra kendisini bu dizide Patrick Melrose'un babası (David Melrose) rolünde görüyoruz.
 
 
 
 
Ayrıca Game of Thrones'da izlediğimiz Indira Varma'da oyuncu kadrosunda.
 
 
 
 
Kitabın yazarı ise Edward St Aubyn ve karakter kurgu bir karakter. Ancak yazar kendi hayatından birşeyler katmış. Gazeteci ve yazar olan Aubyn, 1960 doğumlu. Çocukluğunu Londra ve Fransa’da geçirmiş. 5 ve 8 yaşlarında babasından düzenli olarak kötü muamele görmüş ve annesinin de bunlara göz yumduğu biliniyormuş. Yazar 20’li yaşlarında eroin bağımlısıymış ve 25 yaşından sonra aldığı psikoterapi ile birlikte tedaviyi başarıyla tamamladıktan sonra yazar olmuş. Kendisi gibi yazar olan eşi Nicola Shulman’la Londra’da yaşıyormuş iki çocuk sahibiymiş. Dizide zaten psikolojik bir dizi bana göre. Patrick Melrose'u kendi yapmış ve hayat hikayesini bir karakter üzerinden anlatmış.  Melrose'un çocukluğu, aile hayatı, aristokratik yaşamı ve uyuşturucu bağımlısı olduğu dönemi içeriyor.




Öykülerin adı; Never Mind, Bad News, Some Hope, Mother’s Milk ve At Last olacak.  Beş kitaptan Mother’s Milk ise 2012’de filme uyarlanmış.

Fragmanı aşağıdan izleyebilirsiniz. İyi seyirler :)


 
 
- Merve
 
Yeni Dizi Önerisi: Patrick Melrose Yeni Dizi Önerisi: Patrick Melrose Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 14:32 Rating: 5

10 yorum:

  1. Bu tarz karakter rollerinin adamı olduğunu düşünüyorum ve teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Uuu, hemen bakıyorum. Keşke Netflix'te olsaymış.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu diziyi izledim adam nasıl güzel oynamış inanamadım :) Hayran kaldım..

    YanıtlaSil
  4. Tanıdık oyuncuların olması çok ilgimi çekti doğrusu..hemmen izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Nerden izleme seçeneklerim var acaba? Ben bulamadım, çoğu yer kaldırmış (telif hakkı yüzünden ) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu linkte mevcut: https://www.diziyo5.net/diziler/patrick-melrose/

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.