Cyberpunk Evrene Dalış - Neuromancer

Neuromancer


           Bugün sizlere yeni bitirdiğim bir romandan söz edeceğim ve birlikte Cyberpunk (bilim kurgu alt türü) evrene dalacağız ! :) 

            Bu roman, "Neuromancer". Cyberpunk evreni anlatan bu roman, 1984 tarihinde William Gibson tarafından yazılmış ve tarihte bu tür için çok önemli bir yer tutmakta. Çünkü, bu türde yazılan "ilk" roman olma özelliği taşıyor ve 3 tane ödül sahibi. Bu ödüller, Philip K. Dick, Hugo ve Nebula gibi çok önemli ödüller. Yani Cyberpunk türü bu romandan sonra ün kazanmış ve yaygınlaşmış...

      Üçleme olan bu serinin diğer romanları ise; Kont Sıfır ve Mona Lisa: Aşırı Yükleme

      En üstte benim yüklediğim resimdeki kitap tasarımı 2016 yılında tekrar yapılmış hali. Tasarımını çok beğendim. Kolunu uzatan ve kodlardan oluşan yapay bir insan. 378 sayfa fakat kitabın tasarımı normal kitap ölçülerine göre biraz daha küçük hazırlanmış. 

Orjinali ise bu şekilde;



      Ben birkaç aydır bu türe büyük bir merak salmış durumdayım. Çok ilgimi çekiyor. Neon ışıklı yüksek binalar, ilginç yapılar falan... Zaten bizim bilim kurguya merakımız var, yani çok filmler, diziler izledik bu anlamda. Bu kitabı da almak istemem bu ilgimden ötürüydü. Almaya karar verdim, bir araştırma yaptım ve bu kitabı keşfettim. Bir de baktım ki, bu tür meğerse bu kitaptan doğmuş. Hemen ilk fırsatta D&R dan aldım, zaten biz Merve'yle her ay düzenli olarak oranın ziyaretçileriyiz... :)

Cyberpunk: Yüksek teknoloji, düşük yaşam.

     

 
 
 
             Kitabın konusunda yok yok. Yapay Zekalar, programlar, yazılımlar, kodlar, gen değişimleri, hackerlar... Teknoloji o kadar gelişmiş ve yüzyıllar sonrasında yaşanıyor ki, artık yapay iç organlar bile üretilmeye başlanmış. 
 
      Subay Case ve Molly, Chiba'dan İstanbul' a yolculuk etmek zorunda kalıyorlar bir bölümde ve Armitage'in verdiği görevleri yerine getiriyorlar. Kitapta İstanbul'a çokça yer verilmiş.
 
      Zaman zaman sizi baya zorluyor kitap, yani eğer işe giden, çalışan bir insansanız okumanızı tavsiye etmem. Kafayı tamamen vermek lazım, dingin bir ortamda, böyle sessiz zamanlarda okumanızı öneririm.
 
      Birçok tabir var mesela. Hayatımda ilk defa duydum. Bazılarına Goggle'dan baktım. Yazar -bildiğinizi varsayar- şekilde romanda yer vermiş...
 
                                     
Kitapla Bir İlgisi Yoktur. (Cyberpunk Evren)


              Mesela başka... Betimleme çok yapılmış. Evet. Neredeyse tüm kitap boyunca yazar herşeyi betimlemiş. Tıpkı film izler gibi. An ve an her olan biteni gözünüzde canlandırma fırsatı veriyor. Hatta yer yer renklerle de betimlemiş. Kırmızı bez, kahverengi terlik, birinin üstünde aslan resmi olan gibi... Bunlar kitabın ilgimi çeken yanları oldu.

      Önümüzdeki sene bir filmi de bekleniyor bu kitabın onu da belirteyim. :) Şu anda yapım aşamasındaymış.

                               


 

 

      Kitapta "Shuriken"lerden de sıkça bahsedilmiş. Ne bu? diye soracak olursanız, Japonlara ait ve "el içinde bir çeşit silah" anlamına geliyormuş... Ninja Yıldızı olarakta bilinir. Görünümlerini seviyorum, hatta süs olarak alıp odama koymak isterim...
 
 
 
 
       Şimdi Cyberpunk resimlerle sizleri başbaşa bırakmak istiyorum. Biraz araştırmamla hoşuma gidenleri topladım. Siz de daha yakından tanıma fırsatı bulursunuz, eğer daha önce araştırmadıysanız...
 









 
 

- Nazlı
Cyberpunk Evrene Dalış - Neuromancer Cyberpunk Evrene Dalış - Neuromancer Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 12:39 Rating: 5

6 yorum:

  1. Varlığından haberdar olsam da bilhassa fotoğraflar okuma isteğimi artırdı.
    Filmi de müthiş olur diye düşündüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah seneye vizyona girer, sabırsızlıkla bekliyorum. Bence de süper olacaktır... :)

      Sil
  2. Bu kitap bende de var ve içeriği o kadar ilgi çekici ve merak uyandırıcı ki elinize alınca müthiş bir hayal dünyasına gireceksiniz ve çıkamayacakmışsınız gibi. Tasarım vs her şey on numara. Ama gel gelelim çevirisi çok kötü. 10 sayfayı zar zor okuyabildim. Anlamı çok kapalı. Ya da kitabı anlamak zor ben bilemedim. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu bende farkettim evet. Çeviriden kaynaklı sanırım... :/

      Sil
  3. I love this style very much ♥ And your art picks is awesome *___*
    I guess Perturbator'll be the perfect music for this )

    YanıtlaSil
  4. I've just listened the Perturbator songs and yes, they might be best for this style :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.