Trance ve EDM Müzik Türlerini Neden Mi Seviyorum?

Bugün, benim için çok özel olan bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Trance Müzik ve EDM (Electronic Dance Music). Ne kadar resmi bir cümle ile söze başladım değil mi? :P Çünkü bu müzik türlerini çok önemsiyorum ve bu yıl farkına vardığım güzel şeylerden ikisi olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle EDM müzik ile başladım, araştırmalar yaptım aylarca ve birçok EDM müzik Dj i olduğunu gördüm. Bu müzik türünü dinlememin sebebi eğlenceli, hareketli, çılgın ve enerjik olmayı sevmem, yani bu müzik türü bu yanıma uygun. En çok beğendiğim Dj ler hangileri oldu derseniz Hardwell, W&W, Matisse&Sadko, Afrojack, Ummet Ozcan, Dimitri Vegas&Like Mike, Quintino ve Kura diyebilirim. Biraz uzun bir liste oldu farkındayım ama ''This is f*ckin' true, cuz I love them all !! '' diyorum ve devam ediyorum. :D 


Hardwell

Dimitri Vegas&Like Mike

Bu isimler, EDM müzik anlamında beni gerçekten tam anlamıyla tatmin etmeyi başarabilen isimler. Fakat farklı ve yeni çıkan Dj leri de zaman zaman kendimi dinlerken buluyorum. Sürekli yeni yeni Dj ler çıkıyor piyasaya ve çok başarılıları da var ve haklarını yiyemem. Eminim çok yakın zamanda bu ''en iyi'' isimlerin arasına onlar da katılacaklar ve büyük konserler vereceklerdir.

Gelelim Trance müziğin faydalarına... :) Trance Müzik, EDM kadar hareketli bazen oluyor, bazen olmayabiliyor ve hatta bazen orta hızda da olabiliyor. Bunu az pişmiş, orta pişmiş veya çok pişmiş bir ete benzetebilirsiniz. :) Yani değişiyor anlayacağınız... Aslında Trance Müzik'in çeşitli türleri var ve bu tanımladığım olayı o türleri dinlerseniz daha net anlayabilirsiniz. 

  • Ambient
  • Acid
  • Epic
  • Emotional (Duygusal)
  • Uplifting (Rahatlatıcı)
  • Progressive
  • Hard
  • Hardcore
  • Goa
  • Psychedelic
  • Vocal

Ben en çok Vocal, Psychedelic, Emotional, Uplifting ve Epic türlerini dinlemekten keyif alıyorum. Armin Van Buuren (kendisi aynı zamanda EDM Dj i de), Andrew Rayel, Vini Vici, Aly&Fila, Mark Sixma ve David Gravell da dinlemeyi tercih ettiğim Trance Dj leri. 

Vocal Trance'a güzel bir örnek... Not: En sevdiğim şarkılar arasındadır ;)

Armin van Buuren presents Rising Star feat. Betsie Larkin - Again (Armin van Buuren Remix)



Psychedelic Trance'a güzel bir örnek... 

Vini Vici & Bryan Kearney - We Are the Creators


Trance Müzik dinleme sebebime gelecek olursak, bence Trance müzik altyapısında, EDM ye oranla daha derin anlam veriyor insana. Yani, dinlerken içsel yolculuğa çıkabilmeniz için kapı açıyor ve daha duyguya yönelik oluyor. İşte bu benim hoşuma giden zaten ! 

Bu müziği ilk, Armin Van Buuren ile keşfettim ve şunu çok net söylüyorum, Trance ve EDM müzikten sonra beni diğer müzik türleri sarmamaya başladı... Birde ben bazı Trance müzikleri uzay müziği gibi görüyorum ve öylelerine bayılıyorum.

Bu sene Boom Carnaval, Electropol ve Armin Van Buuren (Embrace) olmak üzere 3 birbirinden enerjik ve güzel konsere gittik ikizim Merve ile ve çok keyifli vakit geçirdik. Bu iki müzik türünü keşfettiğim için kendimi şanslı hissediyorum açıkçası ve keşke ülkemizde daha fazla kişi tarafından bilinseler ve sevilseler diye düşünüyorum. Çünkü yurtdışında daha fazla ilgi gören müzik türleri ve özellikle ülkemizde malesef ki kız dinleyicileri daha az. 

Benim kendimce sizlere verebileceğim bilgiler bunlar. Fakat bu müzik türleri hakkında daha nice bilgiler mevcut... Onları da seveni kendi araştırır zaten.

Mutlaka dinleyin, pişman olmazsınız ! ;)

Nazlı Börkü



Trance ve EDM Müzik Türlerini Neden Mi Seviyorum? Trance ve EDM Müzik Türlerini Neden Mi Seviyorum? Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 18:23 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.