Black Mirror Hakkında (yabancı dizi-spoilersiz)


  Merhaba sevgili okurlarımız :) Bugün sizlere, geçtiğimiz günlerde tüm sezonlarını izleyip bitirdiğimiz Black Mirror adlı diziden bahsetmek istiyorum. Spoiler içermeyen bu yazımda, dizi hakkında -kendime göre- beğendiğim ve beğenmediğim kısımları yazmak istiyorum.

   Black Mirror, İngiliz yapımı bir dizi olmakla beraber, 2011 yılından bu yana oynamaktaymış meğer; benim 1 ay öncesine kadar haberim yoktu. Son zamanlarda dizi hakkında birkaç sitede yazı ve yorumlar okudum ve açıkçası çok merak ettim. Hemen izlemeye koyuldum. Diziyi izlemeye başladığım andan itibaren herkese önermeye başladım. Bazen bilirsinizki, bazı dizilerde -hatta izlediğim çoğu dizide bu oluyor- ilk bölüm çoğu şeyi belli ediyor. Demek istediğim şey oyunculukların kalitesi ve senaryonun ne kadar güçlü olduğu ve akıllıca işlendiği. Bu dizi bunları karşılıyor bana göre. Siz de izlediğinizde bana hak vereceksiniz :) 

   Dizinin bölümleri o kadar birbirinden ilginç konulara sahipki, her bölümde ayrı şaşırdım. Genel olarak teknolojinin hatırı sayılır biçimde ilerlediği toplumlardaki yalnızlık, kompleksler ve dediğim gibi bazı akıllıca oyunları içeriyor. Bilim kurgu ve dram tarzında anlayacağınız. Günümüzde de bu tarz olayları yaşıyoruz. Ancak size en çok etkilendiğim bölümü söylemeden geçmek olmaz. Bir bölümünde, toplumu bir uygulama ile düzene sokmuşlar! RateMe adlı uygulama ile insanlar puanlar biriktiriyor, birbirlerine bu uygulama yüzünden iyi davranmak zorunda kalıyor! Hatta geçen günlerde Black Mirror dizisinin official sayfasında bu uygulamanın gerçek versiyonunu da çıkarttılar. Önce biraz korktum ama mizah amaçlı bir uygulama tabiki :) 






       Dizinin belki 2 bölümünü o kadar başarılı bulmamış olabilirim. Kendime göre geçerli sebeplerim var ancak bu kişiden kişiye değişir. Bu genel olarak çok başarılı olduğu gerçeğini değiştirmez ve Ayrıca 2012 yılında dağıtılan Emmy Ödülleri'nde En İyi Televizyon Dizisi ödülü de kazanmış. Senaristini tebrik ediyorum! Birdahaki konumuzda görüşmek üzere... :)

   Merve Börkü
Black Mirror Hakkında (yabancı dizi-spoilersiz) Black Mirror Hakkında (yabancı dizi-spoilersiz) Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 17:13 Rating: 5

4 yorum:

  1. Artık diziyi izleyeceğim sanırım. Bir kaç blogda daha okumuştum bu dizi ile ilgili yorumları. Herkes çok övüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Evet ben de sık rastlıyorum bu dizi ile ilgili yazılara. Artık göz atma zamanı geldi sanırım :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka izleyin kızlar, başarılı... ;)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.