Kadıköy-Moda Graffiti Sanatı Hakkında

Kadıköy-Moda Graffitiler



       Herkese merhaba! Bugün sizlerle biraz Graffitiler hakkında konuşmak ve Kadıköy-Moda daki Graffitilerden bahsetmek istedim.  
💙💚💛💜
       
       Biz Merve ile ergenlik çağımızdan beri sevdalıyız bu sanata. Lisedeyken boş derslerde demeyeceğim, -ders esnasında bile- kendimi tutamaz, defterin en arkasına graffiti yaparken bulurdum kendimi. 😀 Çünkü benim için bir tutkuydu o yıllarda. Sayfalarca Graffiti yapmışlığım vardır. Hatta, odanın duvarlarını baya donatmıştım o dönem. Hehe. İlgim büyüktü anlayacağınız. Aslında sokaklarda da yapmak istemiştim ama yapmadım. Eğer yapsaymışım, Bunny (Kadın Graffiti Sanatçısı), olurmuş benden. 💪 Hatta keşke yaptığım çalışmalardan bıraksaymışım ve atmasaymışım şimdi burada sizlerle paylaşırdım aslında. Neredeler kaldılar mı hiç bilmiyorum ama attığımı hatırlıyorum malesef bazılarını.. 

       Diyeceğim o ki, ilgimiz çokça vardı bu sanata ve şu anda da sönmedi yani. Hala çok seviyoruz. Fakat bir süre sonra kendim yapmayı bıraktım ve bu ilgi şu anda sadece fotoğraflamayla kaldı. 

      Graffitiler bana herzaman için ilham vermiştir. Bir kıyafet koleksiyonum var, Graffiti Style adında. Şu an bilgisayar çizimi olarak duruyor tabi, gerçeğe dönüşmüş değil. Graffitilerden ilham almayı çok seviyorum. 💫

     Dün Merve ile Kadıköy-Moda'da yakaladığımız bazı Graffitileri sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazının en başındaki fotoğrafı da yine dün biz çektik. 


Kadıköy-Moda Graffitiler

Kadıköy-Moda Graffitiler

Kadıköy-Moda Graffitiler



       Ne kadar güzeller değil mi? Bunlar sadece birkaçı. Daha niceleri var Moda'da.

       Biraz da Graffiti tarihinden bahsedelim. Tarihi, M.Ö'ye kadar dayanıyormuş. 1940'lı yıllarda Almanya'da Berlin Duvarı'na protesto amacıyla slogan ve şekiller çizilmesiyle tanınmaya başlanmış ve Amerika'da 1960'lı yıllarda sokak çetelerinin kendi alanlarını belli etme amaçlı çizdikleri yazı ve şekillerle de iyice tanınmış anlayacağınız. Ülkemizde ise, Almanya'da yaşayan Türk ailelerinin Türkiye'ye gelip gitmesiyle gelişmiş.

Kaynak: Bilgiustam.com

       Tarihi de bu şekildeymiş. Sizlerle ayrıca olarak, geçtiğimiz Haydarpaşa Kitap Günleri'nde fotoğraflama imkanı bulduğumuz Graffitileri paylaşmak istiyorum. Çünkü trenlere yapılanları da çok seviyoruz biz. 👀💗

Bunun bir de adı varmış. "End2end"







     Sanatlı günleriniz bol olsun. Yeni yazılarda görüşmek üzere, kendinize iyi bakın, hoşçakalın. ✌👯💕
Kadıköy-Moda Graffiti Sanatı Hakkında Kadıköy-Moda Graffiti Sanatı Hakkında Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 15:44 Rating: 5

8 yorum:

  1. Merhabalar,bende grafitileri çok seviyorum güzel sanatlar mezunu olarak sanatın her dalı ilgimi çekiyor.Ben avrupa yakasındakileri fotoğraflamayı çok seviyorum karşı yakaya geçtiğimde onlarıda çekiyorum çok güzeller:-)Zaten instagram sayfamda da bol bol var:-)))Çok güzel bir yazı sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bazen gerçekten ben de hayran kalıyorum, çok güzel yapıyorlar :) Yeni paylaşımlarınız için bloğunuzu takibe aldım :) Buyrun siz de misafirimiz olun bloğumuza :) https://maviveedebiyat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Benim yapmışlığım ve ilgim yok ama şimdi fotoğraflara baktım da hoş görünüyor. Taş duvar yerine ya da kara tren yerine sanatsal çizimler ve rengin her tonunun var olması güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  4. Evet, o tuğla yığınlarına renk katıyorlar. En azından daha estetik görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba takibe geldim bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  6. grafitti yapmayi cok istiyorum ama sadece kagidin
    Uzerine cizmekle yetiniyorum birgun
    Bombos bir duvara aklima ne eserse cizebilirim umarim:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.