The Current War Filmini İzledim



Herkese merhaba :) Uzun zamandır beklediğimiz film ''The Current War'' nihayet vizyona girdi. Ben de bugün merakla izlemeye gittim. Sizlerle de izlenimlerimi paylaşmak istedim.

Tesla ve Edison döneminin en ünlü mucitleri biliyorsunuz ki. Özellikle Tesla'nın dehalığı kesinlikle tartışılamaz. Bu filmde aslında nedense ben hep Benedict Cumberbatch'in Tesla'yı oynaması taraftarıydım ancak neden Edison rolünü kabul etti veya oynamak istedi orasını bilemiyorum. Kendisi çok iyi bir oyuncu olduğu için gene rolünün hakkını veriyor tabii ki :)





Başrollerde Cumberbatch'in yanı sıra Michael Shannon George Westinghouse'u ve Nicholas Hoult ise Nikola Tesla'yı oynuyor. Tom Holland ise Samuel Insull karakterine hayat veriyor.

Film 19. yüzyılda Thomas Edison ve George Westinghouse'un adı üstünde elektrik akımı savaşlarını işliyor ve kazanan 1893 Dünya Fuarı’nı aydınlatacak akım türünün patent sahibi olacaktır. Ayrıca ilk elektrikli sandalye fikrini de işlemişler. 

Fazla spoiler vermek istemiyorum tabii ki ama film hakkındaki görüşlerimi söyleyecek olursam film sahneleri biraz hızlı gidiyor gibi geldi bana. Filmde akıcılık güzel ancak kamera açıları biraz fazla oynuyor ve bu beni rahatsız etti biraz açıkçası. Bir diğer dikkatimi çeken şey de müzik oldu. Filmde çoğu sahnede arka planda sürekli müzik var ve bu da rahatsız etti. Dikkatinizi filme ve alt yazıya vermeyi zorlaştırıyor. Açıkçası bu filmlerde sevdiğim birşey değildir. Son olarak da bazı sahnelerde sanki fragman izliyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz. Görüntüler değişiyor ve konuşmalar kısa kısa geçiyor. Neden öyle yaptıklarını anlayamadım açıkçası. 

Okuduğum başka yabancı kaynaklı bir makaleye göre de o dönemde elektrik mühendislerinin eşleri evlerin ampüllerle dekore edilmesi ve evlere yayılmasında büyük rol üstlenmişler. Bu da çok houma gitti.

Kısacası filmi beğenmedim diyemem ama daha sonra birkez daha izlemeyi düşünüyorum. Film daha çok Westinghouse ve Edison'a ağırlık verdiği için Tesla geri planda kalmış gibi geldi. Onu daha önde görmek isterdim. Onun haricinde dönemin yansıtılması, dekorlar ve oyunculuklar bunlara lafım yok :)

Söyleyeceklerim bu kadar, filmi izledikten sonra sizin de görüşlerinizi merak ediyorum. Paylaşırsanız sevinirim :) Fragmanı aşağıdan izleyebilirseniz eğer izlemediyseniz. İyi seyirler!




   Merve

The Current War Filmini İzledim The Current War Filmini İzledim Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 20:55 Rating: 5

2 yorum:

  1. Film yorumları olumlu değildi çok fazla ben de gitmedim. Oyuncuları çok iyi seçmişler ama. 😊😊

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.