İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezi Detayları

İstanbul Arkeoloji Müzesi


       Temmuz ayında da hasta oluyormuş insan. İlk defa başıma geldi... Fakat hasta olmam Arkeoloji'ye olan sevgimin ve merakımın önüne geçemedi. Bu sefer doktora gitmek yerine müzeye gitmeyi tercih ettim. :P Nezlemin 2. gününde kendimi tutamadım ve ne zamandır aklımda olan İstanbul Arkeoloji Müzesi gezim için kendimi attım dışarı. :) (izin günüm olması da ayrı sebebiydi tabi işin şakası)

   Öncelikle müze kartı aldım oraya gidince. Çünkü başka müzeleri de tekrar gezmek istiyorum. Çok eskiden gittim ve küçükken gördüğünle büyükken gördüğünün arasındaki farkı söylememe gerek yok :) Kart fiyatı öğrenci 30tl, normal 70tl. Eğer sizin de merakınız varsa kart alın derim, çünkü sadece bu müzenin fiyatı tek giriş 30tl idi. Topkapı zaten 72 tl ye çıktı galiba en son zam gelmişti. Ayasofya da öyle... Müze kartı çok mantıklı bu saatten sonra.

   Bu arada yurtdışından gelenler alamıyormuş dipnot. Yani kartı sadece yurtiçi vatandaşlar alabiliyor. 

   Gezi resimlerini arka arkaya direkt paylaşmak istiyorum çünkü fazla fotoğraf çektim ve gidemeyecek olanlar için paylaşacağım. Spoiler görmek istemeyenler bakmasın :P Şehir dışında oturupta gelemeyecek olanlar bakabilir :)  

   Öncelikle "Eski Şark Eserleri Müzesi"nden başladım. Bu binada oldukça fazla ve tam görmeyi-bulmayı istediğim türden arkeolojik eserler mevcuttu. İçeri girdiğinizde 3 binada müze var biriside tadilatta fakat üçüncüde çok fazla bişey yok. İki de küçük bahçe var. Onlarda da oldukça etkileyici heykeller mevcuttu.

   





*

*




*

*








       İkinci girdiğim binada ise, "Eski Roma Dönemi"ne ait işlemeli muhteşem mezarlar ve mezar taşları vardı. Hayran kalmamak elde değil...








ve gene Mumya mezarları... Kim bilir hangi dönem Firavun'larına aitler...


 Heykel bahçeleri...







   Daha çekmediğim birçok eser mevcut. Hepsi bunlarla sınırlı değil tabiki. Artık kalanını da siz güzel bir günde gidip görürsünüz inşallah :) 

   Ben de tekrar gidip görmeyi isterim. Neden olmasın.. :P




 Nazlı
İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezi Detayları İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezi Detayları Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 12:44 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.