Evvel Zaman İşi | Ramazan Can

 
Çeşitli totemler ve hayvan figürleri
         

         Herkese Merhaba :) Bugün gene bir sergi yazımızla karşınızdayız. Birkaç gün önce sergileri araştırırken Karaköy deki Anna Laudel Contemporary de düzenlenen Ramazan Can ın "Evvel Zaman İşi" adlı sergisine rast geldim. Serginin konusu çok hoşuma gitti. Şamanizm le alakalı ve ilgimi çekti. Hemen gidip görmeye karar verdik. :)

    Öncelikle Ramazan Can kimdir, kendisinin kısa bir tanıtımıyla devam etmek istiyorum yazıma. 1988 yılında Manisa da doğmuş. 2011 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümünden mezun olmuş. 2015 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı nı yüksek lisans derecesi ile bitirmiş. Şu anda aynı dalda Yeterlilik programına devam etmekteymiş. Yine aynı üniversitede de resim bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktaymış.

    Ülkemizde çok sayıda kişisel ve karma sergilerde yer almış ve Ankara da kendi atölyesinde devam etmekteymiş.




Halı Dokuma | Evvel Zaman İşi


          Serginin odaklandığı ana tema, modern hayatın beraberinde getirdiği sorunlara dikkat çekerken, geçmişle bugün arasında köprü kuruyor. İlkel yaşamlardan unutulmuş anekdotlar sunuyor. 

    Şamanizm, ritüeller, totemler ve Anadolu ya has geleneklerden ve mitolojiden esinlenen sanatçı, "Evvel Zaman İşi" sergisinde izleyiciyi aynı zamanda kendi iç dünyasına ve çocukluk anılarına doğru yolculuğa davet ediyor.


Halılardan Bazı Yamalar


           Çocukluğunda geçirdiği bazı rahatsızlıkların tedavisi için götürüldüğü sağaltıcı ritüellerinin ilk ürettiği işlerin besleyicisi olduğunu belirten Razaman Can, sonrasında ritüeller üzerinde yaptığı araştırmalar neticesinde, bu tarz tedavi yöntemlerinin Türkleri in İslamiyet in kabulünden önceki inanç sistemi olan Şamanizm e dayandığını ve mitolojik kaynaklı bazı geleneklerin günümüze kadar geldiğini görür. Halen devam eden benzer alışkanlıklar, sanatçının güncel sorunları Şamancıl bakış açısıyla ele almasına yardımcı olur.


Evvel Zaman İşi | Çan, Zincirler, Hayvan Kafa Tası
           Beni oldukça etkiledi ve değişik geldi. Alışılmışın dışında bir sergi olmuş. Gidip gördüğüme çok memnun kaldım. Şamanizm i tekrardan hatırlamak ve eski dönemlere yapılan bu yolculuk güzeldi.





             Üç kat olan serginin ikinci katında ise çeşitli takı tasarımları, tablolar, kitaplar ve süs eşyaları da satıştaydı.



      Gezmekten çok keyif aldım. Çok güzel çalışmalar yapmış, Ramazan Bey in kendisini tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum.

     Sergi 20 Nisan a kadar devam edecek.
 
 


- Nazlı
  
Evvel Zaman İşi | Ramazan Can Evvel Zaman İşi | Ramazan Can Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 10:58 Rating: 5

7 yorum:

  1. Şamanizmle ilgili çok bilgim olmasa da eserle güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller. Özellikle ilk halı dokumasına bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Keşke İzmir de Folkart'ta da sergilense. İnsanı büyülüyor. Bazı tarafları, Bedri Rahmi Eyüboğlu'nu hatırlattı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Resim sergilerini gezen bir sanatsever ve yazar olarak blogunuzu zevkle izledim. Sizi de benim blogumu ve güzelliklerimi izlemeye davet ediyorum. Dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    kötülüğün çirkinliğin üstünü
    güzelliklerin altını çizelim
    sevgi ve dostluk yolunda
    doludizgin at sürelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde sizi takipteyiz. Teşekkür ederiz. Sevgiler :)

      Sil
  5. They look like interesting exhibitions (:
    Thanks for your comment on my blog!

    CM | XIII.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.