Sherlock Holmes Sevdalıları İçin Bir Kitap Önerim Var !

Sherlock Holmes (The Hound of Baskervilles and Other Stories)


      Merhaba sevgili okurlar ve Sherlock Holmes sevdalıları. Bugün sizlere yeni bitirdiğim bir romandan, İngilizce bir romandan yani, Arthur Conan Doyle kaleminden Sherlock Holmes - The Hound of Baskervilles and Other Stories den bahsetmek istiyorum.

      Eğer suç ve araştırma yani Polisiye türdeki romanlardan hoşlanıyorsanız bu yazının ilginizi bir tık daha fazla çekeceğini düşünüyorum. Açıkçası ben normalde Polisiye türdeki romanlardan pek hoşlanmam. Bu romanı okumayı istememdeki amacım hem İngilizcemi sürekli taze tutmaya çalışmamdan, hem de tam bir Sherlock Holmes sevdalısı olmamdan kaynaklıydı. Merve ile benim Sherlock Holmes ile ilgili dizi, film ve kitaplara, hatta eşyalara bile özel bir ilgimiz var. Bu özel ilgimiz aynı zamanda Game of Thrones, Yüzüklerin Efendisi ve Harry Potter için de geçerli tabi...

      Hatta Twitter dan, "Mister Cupo" nun yapmış olduğu bir yarışmadan kazandığım Sherlock Holmes kupasını da sizlerle paylaşmak istiyorum. :)


Sherlock Holmes Kupası (Mister Cupo)


Sherlock Holmes Kupası (Mister Cupo)


     Şimdi artık kitabın içerik özelliklerine ve yazar hakkındaki bilgilere geçmek istiyorum.

     Kitap, 4 hikayeden oluşuyor ve 310 sayfa. Kitabı okurken şöyle birşeyi farkettim. Sherlock Holmes a az yer verilmiş. Bu gerçekten beni şaşırttı ve biraz hayal kırıklığı yaşadım. Yani kitabın çoğunda Sherlock Holmes un yol arkadaşı Dr. Watson kendisinden daha fazla araştırılmakta olan olaylarla ilgileniyor. Arada Sherlock un yanına uğruyor veya mektup yazıyor. Özellikle ilk hikaye de Sherlock çok az yer alıyordu. En fazla yer aldığı hikaye ise son hikayeydi diyebilirim. Benim de doğal olarak en tatmin olduğum ve beğendiğim hikaye son hikaye oldu tabi.



Sherlock Holmes (The Hound of Baskervilles and Other Stories)


            Fotoğraftaki o kuş tüyleri ne alaka diye muhtemelen düşünüyorsunuzdur. Onları evin otoparkında bulmuştum ve kitabı okuduğum süre boyunca bu kuş tüylerini kitap ayracı yerine kullandım. Böyle değerlendirmek hoşuma gitti. :)

      Kitabı okumaktan keyif aldım ve merakla okudum. Fakat önceden de bahsettiğim gibi bu kitapla ilgili tek eksik nokta ve belki de en önemlisi bence Sherlock un hikayelerde az yer alıyor olması.

     Şimdi de Sherlock Holmes un fikir babası Arthur Conan Doyle ın hayatından bahsetmek istiyorum.


Arthur Conan Doyle

      
            Arthur Conan Doyle, 22 Mayıs 1859 tarihinde İskoçya da dünyaya gelmiş. Edinburgh Üniversitesinde tıp eğitimi alırken bir taraftan da kısa hikayeler yazmaya başlamış. Mezuniyetinden sonra bir gemide doktor olarak çalışmaya başlamış. Daha sonra 1882 senesinde ise, Plymouth da kendi muayenehanesini açmış.

      Tıp alanında fazla başarılı olamamış ve odasında hasta beklerken hikayelerini yazmaya devam etmiş. İlk önemli eseri "Kızıl Dosya" isimli hikayesiymiş. Sherlock Holmes da ilk defa bu hikaye de görülmüş. Sherlock Holmes, toplamda 56 kısa hikaye ve 4 romanda yer almış.

       Yazar, 7 Temmuz 1930 tarihinde 71 yaşındayken elini göğsüne bastırarak hayatını kaybetmiş ve son sözleri eşine, "Sen harikasın" olmuş. Ölüm nedeninin kalp krizi olduğu düşünülmekteymiş.


- Nazlı
 
Sherlock Holmes Sevdalıları İçin Bir Kitap Önerim Var ! Sherlock Holmes Sevdalıları İçin Bir Kitap Önerim Var ! Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 15:27 Rating: 5

2 yorum:

  1. Merhabalar güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Ben de Mister Cupo'dan aynı bardağı almıştım. Keyifle kullanıyorum :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.