Gündelik Yaşamın Arkeolojisi Sergisi

 

Gündelik Yaşamın Arkeolojisi Sergisi (Rezzan Has Müzesi)



  Geçtiğimiz ay bir izin günümde arkadaşlarımdan biriyle buluşmaya karar vermiştik. Ben de Rezzan Has Müzesi'ne gitme önerisinde bulundum. Onun da kafasına yattı :) ve çıktık yola. Aslında bayadır gitmeyi istiyordum, bu serginin de olduğunu bildiğimden.. Fakat bir türlü fırsat bulamamıştım. Ulaşım olarak metroyla veya otobüsle Kadıköy'e gelip oradan vapur veya motorla Eminönü'ne geçebilirsiniz veya dilerseniz özel aracınızla veya taksiyle de trafiksiz saatlerde kolayca ulaşım sağlayabilirsiniz :)

   Giriş ücretleri şu şekilde; tam bilet 10 tl, indirimli bilet 5 tl. Rezan Has Müzesi perşembe günleri tüm öğrencilere ücretsiz..

  Müzekart ile müzeyi yılda bir kez ücretsiz ziyaret edebiliyor ve yayınlardan % 10 indirim hakkından faydalanabiliyorsunuz.

  Ziyaret saatleri haftanın her günü 09:00 ile 18.00 arasında.

   Şimdi gelelim sergide neler vardı :) Öncelikle belirtmeliyim ki sergi 11. yy Bizans su sarnıcının içerisinde yer almakta. Bu da ayrıca sergi hakkında ilgi çekici bir detaydı benim için. Neolitik Çağ üretimlerinden başlıyor sergi ve Selçuklu Dönemi'ne kadar uzanıyor. 





  Atmosferi o kadar etkileyici ki bunu anca kendiniz gidip görseniz anlayabilirsiniz.. Çok fazla arkeolojik eser mevcut. İncele incele bitmiyor :) En sevdiğimmm








  İnsan, o çağlarda yaşamış olan insanların bu kadar mükemmel ölçülerde ve sanatsal şekilde araç gereçler yapabilmiş olmasına şaşırıyor.. Matematik'ten, Sanat'tan, Estetik'ten anladıkları çok bariz bir şekilde belli oluyor. Yurdumuzdan çıkan bu zenginlikleri nerde olsa gidip görmek isterim ve her seferinde aynı heyecanı duyarım. Çok şanslıyız, bu topraklarda yaşıyoruz ve bunun bilincinde olmalıyız.


Yeni yazıda görüşmek üzere hoşçakalın..




- Nazlı



Gündelik Yaşamın Arkeolojisi Sergisi Gündelik Yaşamın Arkeolojisi Sergisi Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 18:35 Rating: 5

5 yorum:

  1. Yeni yazıda görüşmek üzere peki:)

    Çok özletmeyin kendinizi ama:)

    YanıtlaSil
  2. İçerik bulduğumuzda yeni yazılarımız geliyor. Bekleyenlere teşekkür ederiz. :) Galataport yazısı da gelecek bir ara

    YanıtlaSil
  3. Çok oldu Rezan Has Müzesi'ne gitmeyeli. Hatırlatma oldu benim için ve bu yüzden çok teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkeoloji Müzesi gibi buraya da birkaç sefer gitmek lazım zaten :) Rica ederim

      Sil
  4. Rezan Has müzesine hiç gitmemiştim. Yazın ne yapsak hiç bilmiyorum günleri için not aldım. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.