Tevfik Uyar "Safsatalar" İmza Gününden

Tevfik Uyar | Safsatalar 


   Yeni bir yazımızdan daha herkese merhaba. Umarım gününüz güzel geçiyordur. Sizlere 27 Nisan, yani dün gitmiş olduğum Tevfik Uyar'ın "Safsatalar" adlı kitabının imza gününden bahsetmek istiyorum. Eğer tanımıyorsanız diye kendisinden de biraz bahsedeceğim. 

    Lisans eğitimlerini İTÜ Uçak Mühendisliği ve Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümlerinden, Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini İKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İşletme Yönetimi Anabilimdalından almış. Çalışmaları risk algısı, belirsizlik altında karar verme ve emniyet yönetimi üzerineymiş. Bu konuda eğitimler verdiğini de bir Youtube videosunda söylemişti. 

    Ayrıca Açık Bilim Dergisi’nin kurucu editörlerinden ve Yalansavar yazarlarından biridir. Bir de "Açık Bilim Tv" adında Youtube kanalı mevcut. Bazen orada Emre Yorgancıgil ile birlikte canlı yayınlar yapıyorlar. Bilim ve Bilim Kurgu'dan bahsediyorlar. Çok tatlı sohbetleri oluyor, merakla ve ilgiyle izliyorum ben :) 



     "İlk nasıl tanımıştın?", "Nereden birden takip etmeye başladın?" diye merak ediyorsanız, ilk Deniz Bayramoğlu'nun "Gündem Özel" adlı programında rastladım. Kanıtlı konuşmaları hoşuma gitti. Bu çok önemli değil mi neticede? Bilim konuşacaksanız kanıtlarla konuşmalısınız. Kendisinin "sözde bilimciler" e karşı olan duruşu da hoşuma gidiyor. Gazete ve dergilerde malesef ki sıkça rastlıyoruz bazı asılsız haberlere. Mesela bir dönem "yumurtanın zararlı olduğu ve yenmemesi gerektiği", veya "şarabın her gün bir kadeh içilmesinin sağlığa iyi geldiği" gibi haberler çıkmıştı ve bunlar daha sonra yalanlandı. Bu gibi haberleri sıkça duymaktayız. Doktorların her biri her gün farklı birşey ile geliyorlar karşımıza.

    Yani Bilim ve Bilim Kurgu'ya karşı ilgim olduğu için kendisini takip ediyorum ve destekliyorum. Böyle insanlara ülkece daha fazla ihtiyacımız var. 

    Aslında bu imza günü Tevfik Uyar'ı ilk yakından görüşüm olmadı. İlkinde 11 Nisan günü Marmara Üniversitesi Göztepe kampüsü'nde gerçekleşmiş olan "TESS ile Ötegezegen Avı" adlı Dr. Tansu Daylan'ın konferansına gittiğimde görmüştüm. Fakat kendisiyle birebir tanışma fırsatım olamadı çünkü birkaç kişiyle baya koyu muhabbet ediyordu ve bölmek istemedim. "Nasıl olsa imza günü olacak, kitapta yanımda değil zaten, en iyisi imza gününe gideyim hem tanışmış olurum, hem de kitabımı imzalatırım" dedim.  


Kırmızı Kedi Yayınevi



vee işte tamam! :) 

     "Safsatalar" kitabının içeriği çok önemli ve günümüzde sıkça karşımıza çıkan insan tipleriyle alakalı. Bu kitabın ilk 40 safsatasını ünlü filozoflardan ve son 4 ünü de kendi izlenimleri doğrultusunda derlemiş. Okumanızı öneririm arkadaşlar :) 

Kendi sitesi de mevcut. Buradan bir göz atabilirsiniz.


" Madem bir yanlış yaptığımızda ya da bir yanlışa gereken tepkiyi veremediğimizde duyduğumuz rahatsızlığa vicdan azabı diyoruz, o halde safsata yapılarak dile getirilmiş bir fikir karşısındaki çaresizliğimizin yarattığı o rahatsızlığa da “mantık azabı” diyebiliriz. " - Tevfik Uyar


-Nazlı 
     
Tevfik Uyar "Safsatalar" İmza Gününden Tevfik Uyar "Safsatalar" İmza Gününden Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 17:04 Rating: 5

3 yorum:

  1. Kitabı çok güzel anlatmışsınız, kısa ve net.. Mutlaka okuyacağım..

    YanıtlaSil
  2. Benim de dikkatimi Deniz Bayramoğlu'nun programıyla çekmişti. O gün bu gündür takipteyim kendisini. Kafa karıştırmadan, faydalı bilgiler veriyor.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir kitap tanıtım yazısı omuş, kitabı notlarıma aldım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.