Gizemli Dizileri Sevenlere: ''The Terror''



Herkese merhaba. Kış dönemi olduğu için fazla gezemiyoruz açıkçası ve sergi, etkinlik tarzı yazılar yayınlayamıyoruz bu aralar. Zaman buldukça gideceğiz :) Dizileri mümkün oldukça izlemeye devam ediyoruz tabii ki. Biliyorsunuz ki Netflix, AMC, HBO yabancı dizi sektörünü ele geçirmiş durumda ve o kadar yapım çıkarıyorlar ki artık izlemeye yetişemiyor insan. Aralarından en iyisini didikleyerek seçmek gerekiyor ama beğenmediğimiz bir diziyi izlemek zorunda değiliz zaten :)

The Terror adlı dizi ilgimi çekti geçen günlerde. Filmlerin ve dizilerin sinematografileri de en az film ve diziler kadar önemli olduğu için Twitter'da bu dzinin resmini bir sinema sayfasında gördüm ve ilgimi çekti, izlemeye karar verdim. Bugün bu diziden bahsetmek istiyorum. Bu arada The Terror'un bir de romanı var. Roman ise Dan Simmons tarafından 8 Ocak 2007'de yazılmış. Yapımcıları arasında ise Ridley Scott var.

Dizi gerçek bir hikayeden alınmış. İngiliz gezgin ve kaşif Sir John Franklin ve mürettebatı, 1845 yılında Atlas Okyanusu'ndan Büyük Okyanus'a bir Kuzeybatı Pasajı’nı bulmak için Kuzey Kutbu'na doğru iki gemiyle (Erabus ve Terror) yola çıkıyorlar, amaçları da Çin, Japonya ve Hindistan için kolay bir yol bulmak ancak bu eziyetli yolculukta başlarına birçok olay geliyor. Kitapta anlatılan tüm karakterler de Franklin'in gerçek mürettabatından esinlenilmiş. Bir de aşağıda gördüğünüz canavar başlarına bela oluyor ancak o kurgu gibi geldi bana, gerçek olaylarla ilgisi olduğunu sanmıyorum.



Oyuncularda ise Francis Crozier rolünde Jared Harris'i görüyoruz.


Tobias Menzies (Outlander) James Fitzjames'i ise Ciarán Hinds ve John Franklin rolünde görüyoruz.


Diğer oyuncular da çok iyiler ve gerçekten üstün oyunculuk sergilemiş herkes. Açıkçası bu diziyi izlemeye başlamadan önce bu kadar tahmin etmemiştim. Şöyle ki dizi oldukça fazla vahşet ve gerilim sahneleri içeriyor, küçük arkadaşlarımızla izlemenizi önermem. Bu yüzden sıradan bir denizcilik konusu işlemediğini söylemek isterim. Tam bir ''survivor'' yani hayatta kalma mücadelesi içinde kalıyorlar ve bunun gereklerini yapmak zorunda kalıyorlar. Ayrıca dizide sürekli bir merak unsuru mevcut. Çekim yerleri ise Budapeşte, Prag, Hırvatistan ve bazı yerleri de stüdyoda çekmişler.

Bu arada ''The Terror'' ikinci sezon onayını almış. Bu yazıyı yazarken araştırınca gördüm. Zaten diziyi de dün bitirdim. Bu haberi duyunca sevindim açıkçası. 2019 yılında yani bu sene çıkıyormuş. Merakla bekliyoruz. İkinci sezonu Güney Kaliforniya’dan Pasifik’teki savaşa sürüklenen bir topluluğa gözdağı veren gizemli bir hayaleti merkezine alacak (gene gizemli tabii ki :))

Fragmanı ise aşağıya koydum. Yeni yazıda görüşmek üzere!

-Merve
Gizemli Dizileri Sevenlere: ''The Terror'' Gizemli Dizileri Sevenlere: ''The Terror'' Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 18:24 Rating: 5

3 yorum:

  1. değişik bir konu imiş izlemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Boş vaktimde izlemek isterim :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Fragman ve konu çok ilgi çekici.
    Ridley Scott ismi de olunca izlenecekler listesine girdi bile!!

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.