Elektrik Adam Nikola Tesla'nın Hayatı


Nikola Tesla - Vladimir Pistalo


         Herkese merhaba. :) Bugün biraz Nikola Tesla dan bahsedelim istiyorum. Çünkü kendisi dünyanın en önde gelen mucitlerinden bildiğiniz gibi... İnsanlık için çok önemli bir yere sahip. Bu yüzdendir ki bugün sizlere Vladimir Pistalo kaleminden çıkan Tesla - Maskelerle Çevrili Bir Hayat adlı romandan bahsedeceğim.

    Merve ile benim birer kitap kurdu olduğumuz doğru. Hatta artık kurt olmaktan çıktık. Bizim için başka bir tabir bulmak lazım. Mmm.. Bir düşüneyim. Biz karınca yiyen gibi bir şey olduk belki de. Kitap yiyen birer canavar gibi sanki... Haha.

    Bu nedenle kitabın 472 sayfa olması gözümü korkutmadı... Zaten Tesla nın hayatını hep merak etmiştim. En sonunda verdiğim kesin bir kararla bu kitabı aldım. İyiki almışım çünkü hakkında herşeyi öğrenme fırsatı buldum.




           Kitap şu sözlerle başlıyor;

     Bu dünya nedir?
     Peki ya varoluşun amacı?



        Çılgın dahi, benim tabirimle "elektrik adam" Nikola Tesla nın hayatı düşündüğümden daha da ilginç çıktı. Meğerse babası Milutin Tesla, anavatanları Sırbistan da rahipmiş, hatta amcaları da! Ne alaka diyeceksiniz.. Babası hep Nikola nın da bir rahip olmasını istemiş. Ama Nikola hep babasını reddetmiş ve kendi yolunda devam etmiş. Hatta en sonunda çok hastalanmış ve yataklara düşmüş!

    Hep Mark Twain okumuş o zamanlarda.. Kendini daha iyi hissedermiş onun kitaplarını okurken. Yani iyileşmesinde büyük yardımı olmuş ünlü mizahçının...

    Annesi Djuka Mandic ise zeki bir kadınmış fakat okumamış ve bunun pişmanlığını hayatı boyunca yaşamış.

    Beş kardeşlermiş. İki erkek ve iki de kız kardeşi varmış. Abisi Dane Tesla ile arası pek iyi olmayan Tesla, onu kıskanıyormuş. Çünkü küçükken abisi kendinden daha çok ilgi görüyormuş. Herkes ona zeki diyormuş. Daha sonra abisi ölünce, Nikola ön plana ancak geçebilmiş... Abisi rüyalarına defalarca girmiş ve onun için adeta bir kabus olmuş.

    Yokluğu da, zenginliği de dibine kadar yaşamış Tesla.
 

    Kumarmazmış bir dönem. Kendini içkide ve kumarda kaybetmiş. Bir dâhiden beklenmeyecek davranışlar olduğunu düşünebilirsiniz belki ama, o da bir insandı nihayetinde.

    Her ne kadar insanların önünde kendine elektrik verme şovları yapsa da, o da bir insandı... :)

    Yazarın üslubunu biraz abartılı bulsam da hoşuma gitti. Sanki olayları üstüne iki kat ekleyerek anlatıyor gibi bir hali var. Fakat kitabı okumaktan zevk aldım ve gerçekten herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

    Kitaptan bu kadar bahsetmek istiyorum. Sizlere de eğer zamanınız varsa almanız ve okumanız için öneriyorum. 2008 yılında "Yılın En İyi Romanı" ödülüne layık görülmüş bu arada...


   
-Nazlı
  
Elektrik Adam Nikola Tesla'nın Hayatı Elektrik Adam Nikola Tesla'nın Hayatı Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 10:51 Rating: 5

1 yorum:

  1. Yeni açtığım kişisel bloğuma desteğinizi ve önerinizi bekliyorum! Sevgiler.B
    www.benirva.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.