Andy Warhol Sergisi'ni Gezdim



Herkese merhaba! Dün Uniq Expo'da bulunan sıradışı sanatçı Andy Warhol'un sergisindeydim. Sergi 7 Kasım'da başlamıştı ama ben ancak bu zamana ayarlayabildim ziyaret etmeyi. Sizlere de bu sergiden izlenimlerimi aktarmak istedim biraz. Böylelikle zamanı olmayan veya İstanbul dışı illerde yaşayan okurlar da bilgi edinmiş olurlar :)

Kısaca  bahsetmek gerekirse Andy Warhol (Andrew Warhola), Amerikalı ressam, film yapımcısı ve yayıncı bildiğiniz gibi. Pop art akımının en önemli temsilcilerinden kabul edilir. Seri üretim nesnelerini sanatında kullanmıştır.  Ünlü eserleri arasında Campbell’s çorbaları, Elvis, Monroe, James Dean ve Jackie Kennedy portreleri bulunur.



Sergiye girdiğinizde sizi sanatçının eserleri ve hayatını izleyebileceğiniz küçük bir sinema salonu karşılıyor. Daha sonra oradan devam ederek diğer bölümlere geçiyor ve serginin geri kalanını geziyorsunuz.






Sanatı ve hayatı Andy Warhol için ''Herşey poptur, pop herşeydir.'' 

Çalışmalarında çizim, boyama, baskı resim tekniği, serigrafi, heykel, video ve müzikten yararlandı. 





Campbell’s Soup Cans (Campbell’in Çorba Konserveleri), 1962



''Resimlerimi neden böyle yapıyorum? Çünkü bir makine olmak istiyorum. Ne yaparsam yapayım makineleşmiş bir halde yapıyorum ve yapmak istediğim de zaten bu.'' diyen Andy Warhol'un bir makine olarak üretim süreci; sanatının derinliği olmayan konusu, nesnesi ve tekniği; mekanize bir makineleşmeye bir övgüdür.



        Bir diğer önemli eseri, ''Brillo Kutuları'''dır. Burası o kadar hoşuma gitti ki, fotoğraf çekilmeden edemedim :)







''Birbirinin tıpatıp aynı görünen iki nesne varsa, bunlardan birinin bir sanat eseri, diğerinin ise sadece sıradan bir nesne olması nasıl mümkündür? Şöyle birey söylenebilir; Andy'nin kutuları tahtadan yapılmışıtır, sıradan Brillo kutularıysa oluklu mukavvadan. Ama sanatla gerçeklik arasındak fark, tahtayla mukavvanın arasındaki farka bağlı bir şey olamaz herhalde! ( Danto, 2009)

Sergi 9 Mart'a kadar ziyarete açık. Detaylı bilgi için bu linkten bilgi edinebilirsiniz. Yeni bir yazıda görüşmek üzere :) 

-Merve
Andy Warhol Sergisi'ni Gezdim Andy Warhol Sergisi'ni Gezdim Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 23:59 Rating: 5

2 yorum:

  1. İstabul dışı illerden bir okuyucunuz, teşekkür eder. Severim de kendisini:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.