Ratched Dizisi Hakkında



  Herkese merhaba. Bugün, geçtiğimiz günlerde Netflix'de karşıma çıkan ve son günlerde popülerlik kazanan ''Ratched'' dizisinden bahsetmek istedim. Psikolojik korku türüne benim gibi ilgi duyuyorsanız sizin için de güzel bir tercih olabileceğini düşünüyorum.

Dizi 1975 yapımı '' One Flew Over Cuckoo’s Nest'' filminin öncesinde yaşananları anlatıyor  ve hemşire Mildred Ratched karakterini Sarah Paulson oynuyor. Ona eşlik eden diğer isimler ise Sharon Stone, Cynthia Nixon ve Judy Davis gibi iyi oyuncular. Dizi hakkında konuşan Sarah Paulson, 2. sezonun ardından hikâyenin One Flew Over Cuckoo’s Nest’in geçtiği yıllarda geçebileceğini söyledi. Merakla beklemekteyiz. 



Ben sizlere kendi yorumlarımdan da bahsedeceğim. Öncelikle dizinin sinematografisini gerçekten çok beğendim ve çok iyi. Renk kullanımları ve kostümler çok güzel. Dönemin ruhunu yansıtıyor ve akıl hastanesinde geçen sahneler bazen rahatsız edici oluyor. Biliyorsunuz ki hastaları tedavi etmek için geçmişte çok acımasız yöntemler kullanılıyordu ve bunların tıp ile alakası bile yoktu. Daha sonra bu yöntemler kaldırıldı. Ayrıca baş hemşire rolündeki Judy Davis'in oyunculuğunu ayrı bir beğendiğimi söylemek istiyorum. İlk iki bölüm sonrasında dizi baya akıcı oluyor ve merak uyandırıyor. Kanaatimce son zamanlarda Netflix'de çıkan en iyi dizi diyebilirim.

Bir de başlangıç jeneriği çok başarılı olmuş. Klasik müzik severler bu jeneriği gerçekten beğeneceklerdir. Aşağıdan izleyebilirsiniz :)




Fragmanını henüz izlemediyseniz onu da paylaşıyorum. Sizlere spoilersiz bir şekilde diziyi anlattım. Başka bir yazıda daha görüşmek üzere! :)



- Merve

Ratched Dizisi Hakkında Ratched Dizisi Hakkında Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 16:04 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.