Sese Kulak Verme | Kırmızı Piyano

Kırmızı Piyano | Josh Mallerman


         Merhaba sevgili okurlar. Dün bitirdiğim bir roman olan Kırmızı Piyano dan söz etmek istiyorum. Eğer gerilim türü romanlardan hoşlanıyorsanız beğenebileceğiniz ve dikkatinizi çekebilecek, ilginç hikayesi olan bir roman.

    Kitabın çıkış tarihi yeni, geçtiğimiz yıl 27 Ekim de çıkmış. Tanıtım videosuna da aşağıdan göz atabilirsiniz isterseniz.



         
Kırmızı Piyano ve Klavye

 

        Kitap 360 sayfa ve henüz 1. basımında tabiki. Konusuna gelirsek, konusu piyanoyla alakalı olduğu için çok ilgimi çekti, zaman zaman kendim de bazı eski parçaları babamın klavyesinde çaldığım için merak ettim. Bir Rock Müzik grubu olan The Danes, Amerikan ordusu tarafından bir sesin araştırılması için Namib Çölü ne gönderilir. Afrika topraklarının en gizemli yerine gitmek zorunda kalan bu talihsiz müzik grubunun başına gelmeyen kalmaz. Philip Tonka en çok zarar gören oluyor bu olaydan, zaten romanın ana kahramanı da o.


Namib Çölü


     Namib Çölü ile ilgili bilgi edinmek isterseniz diye de buraya bir link bırakacağım. Çünkü bilginin sonu yok. :) Çünkü bilgi güzel bir şey.

     Küçüklüğünden beri piyano çalmaya karşı yetenekli olan Philip, evlerinin bodrum katında piyano çalarmış. Döktürürmüş tabiri caizse. :) Sonra da "Danes" grubunu kurmuş. Çok ünlü olmuşlar. 50li yıllarda iyi ekmek yemişler anlayacağınız.




Kırmızı Piyano | Josh Mallerman (iç kapak tasarımı)
 


     Philip Tonka nın çölde esrarengiz bir şekilde bütün kemikleri kırılmış ve ezikler içinde Macy Mercy hastanesinde yatmaktadır. Hemşire Ellen ile birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar. Hemşire 6 aydır buraya geldiğinden beri onunla ilgilenmektedir. Hikayenin bu kısımları bana ünlü eski bir film olan "İngiliz Hasta" yı hatırlattı. Onun da Afrika çöllerinde geçiyor olması falan... Belki de Josh Mallerman o filmden çok etkilenmiştir ve biraz kopya çekmiştir kim bilir...

     Çünkü o film 1996 yılına ait ve artık unutulmaya yüz tutmuş bir film haliyle.

     Ses, çölde silahları kullanılamaz hale getiren bir ses. Duyulduğu zaman insanda kusma, baş dönmesi gibi hastalık belirtileri yapıyor.

     Kitap bir yandan Danes grubunun çöl maceralarına, diğer yandan da Macy Mercy de yatmakta olan Philip ve ona bakan hemşire Ellen ın yaşadıklarına odaklanıyor. Philip ve grup arkadaşları, çölde bir gece bir askerin ruhunu görüyorlar ve zaman zaman da çeşitli böceklerin seslerini duyuyorlar. Zaten çölde başka kimseler yok, yaşam yok. Dünyanın oluşumundan bu yana en eski çöllerden birtanesi ve Philip le arkadaşları burayı, insanlığın ilk oluştuğu zamanların yaşandığı bir alan olarak düşünüyorlar.

     Anlatmadığım başka noktalar da var, hepsini anlatmak istemiyorum. Okursanız kendiniz görürsünüz artık başka neler oluyor. ;)



Namib Çölü
    
    Kitabın hikayesi gördüğünüz gibi oldukça ilginç ve diğer ilginç bir yanı ise Josh Mallerman ın da bir şarkı yazarı olması, bir müzik grubunun olması.

    Benim hoşuma giden bir kitap oldu yalnız biraz fazla uzatılmış gibi geldi, çünkü durağan ilerliyor ve bazı yerlerde biraz sıkabiliyor. Fakat onun haricinde değişik ve güzel buldum.



Josh Mallerman
 
 
 


- Nazlı

Sese Kulak Verme | Kırmızı Piyano Sese Kulak Verme | Kırmızı Piyano Reviewed by Nazlı-Merve Börkü on 13:33 Rating: 5

8 yorum:

  1. Merhaba :) Galiba bloglar arasında ilk kez ikiz blog yazarlarına rastlıyorum :) Bu yazı birinci tekil şahıstan yazıldığına göre hanginizin elinden çıktı? Gözden kaçırmadıysam bununla ilgili bir not bulamadım. Kitabı merak ettim, aklımın bir köşesinde dursun. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazdım, Nazlı 😇 Evet ikiz blog yazarları fazla yok sanırım ya da hiç yok belki

      Sil
    2. O zaman bir dahaki sefer belki de Merve'nin yazısına denk gelirim :) Yazının altına bu küçük notu eklerseniz daha hoş olabilir :)

      Sil
    3. Aslında daha önceleri yazımızın altına isimlerimizi not düşüyorduk fakat sonra kaldırmıştık, ortak yazıyo gibi olsun dedik ama ekleyedebiliriz yani sorun değil :)

      Sil
    4. "İkisi bir arada" olacaksa o zaman yazılarda da birinci çoğul kişi yazabilirsiniz ki böylece "ikiz havası" daha bir yansır, okumak da güzel olur :)

      Sil
  2. Modern best seller gibi geldi. :)

    YanıtlaSil
  3. Hemen iade-i ziyarete geldim Takibe aldıma🤣

    YanıtlaSil
  4. Haha tamamdır, teşekkür ederiz 😜

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.